Opel Corsa B – Typowe usterki, poradnik kupującego

Opel Corsa B – Typowe usterki, poradnik kupującego

Opel Corsa B

 

Opel Corsa B to auto niezwykle popularne na polskich drogach. Mówi się o nim, że jest stworzone dla kobiet, ale nie tylko one lubią nim jeździć. Mały Opelek idealnie nadaje się do poruszania się po mieście.

W wielu polskich rodzinach pięciodrzwiowa Corsa B pełni ważną funkcję taniego auta rodzinnego. I jest może ciasna, ale daje radę. Można spotkać także inne wcielenia popularnej Corsy: autko dla emeryta, jeżdżącego  nim w niedziele na działkę czy też stuningowana dyskoteka na czterech kołach z przyciemnianymi szybami z tyłu i alufelgami.

Na rynku europejskim można znaleźć Corsę B w dwóch wersjach nadwozia: jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Corsa B powstawała także w wersji kombi (pięciodrzwiowe) i sedan (czterodrzwiowy), które są były produkowane na rynki południowoamerykańskie.

Opel Corsa B pojawił się w sprzedaży w 1993 roku i był produkowany do roku 2000. Auto przeszło modernizację w 1997 roku, kiedy to poprawiono układ zawieszenia (dodano łączniki stabilizatorów), a auto wzbogacano o nowe elementy wyposażenia, takie jak między innymi centralny zamek czy elektroniczny wyświetlacz na desce rozdzielczej. Pojawiały się także nowe silniki. I właśnie od silników zaczniemy prześwietlanie Corsy pod kątem technicznym.

W pierwszych latach produkcji w Corsie B montowano następujące silniki benzynowe: 1.0  12V (trzycylindrowy, 55KM),  1.2l 8V (45KM), 1.2l 16V (65KM),  1.4l 8V (60KM), 1.4l 8V Si (82KM), 1.4l 16V (90KM) i 1.6 6V (109KM). Rzadziej znaleźć można egzemplarze Corsy wyposażone w silniki diesla. W tym modelu montowano silniki na licencji japońskiego Isuzu: 1.5D (50KM), 1.5TD(67KM) oraz 1.7D (60KM) znany z Opla Astry F. Z silnikami współpracowała najczęściej pięciobiegowa skrzynia manualna. Sporadycznie na rynku wtórnym znaleźć można model z czterobiegową hydrauliczną skrzynią automatyczną.

Jakich problemów można spodziewać się po jednostkach napędowych w tym aucie? Zacznijmy od benzyniaków. Na początek warto zwrócić uwagę na moc poszczególnych silników. Z niektórych z nich (1.2l 8V i 1.0 12V) powinien zrezygnować ten, kto nie chce prowadzić auta z przyspieszeniem dorównującym prędkości stuletniego żółwia. Montowane w Corsie silniki nie należą także do szczególnie oszczędnych w spożyciu paliwa. Najczęstszą wadą są wycieki oleju spod pokrywy zaworów. Zdarzają się także awarie alternatora i układu zapłonowego. Często pojawiają się problemy z rozrządem, zwłaszcza w „tysiączce”.

W Corsie B częstej wymiany wymagać będzie chłodnica a niekiedy także przewody z płynem chłodniczym. W silnikach z ostatnich lat produkcji sporo problemów sprawia zapychający się zawór recyrkulacji spalin EGR. Pojawiają się w nich także problemy z odpalaniem i dławieniem. Czasami potrzebne i pomocne będzie wyczyszczenie komputera z błędów. W wielu modelach na przepustnicy pojawia się nagar. Awariom ulegają także silniczki krokowe, które są odpowiedzialne za gaśnięcie silnika na biegu jałowym, często spotykane w tym aucie. Silniki z pierwszych lat produkcji mogą mieć także spory apetyt na olej.

Czytaj Dalej: Opel Corsa B Usterki

 

 

czego szukali ludzie czytający ten post:

  • opel corsa b najczęstsze usterki
  • opel corsa b typowe usterki
  • opel corsa rok produkcji 2000 1 0 12v wady
  • opel corsa b 1 2 dane techniczne
  • opel corsa b awarie i problemy
  • opel corsa 99 wady

NO COMMENTS

Leave a Reply